Test: Mercedes C 220 d kupé

Mercedes-Benz C kupé oslnil svým designem inspirovaným luxusním modelem S kupé již v druhé polovině loňského roku. Nyní jsme vyzkoušeli toto sportovní kupé s designovými prvky AMG ve verzi s dieselovým motorem.

Jasný sportovní střih pohledného C kupé podtrhují již při otevření dveří bezrámová okna. Po usednutí do sedačky, čalouněné hnědou kůží s nastavitelným prodloužením sedáku, ocení pohodlný posed i řidiči větší postavy se širšími rameny. Boční vedení je pro tento typ vozu dostatečné, rozhodně není na úkor pohodlí. V letním počasí jsme navíc ocenili, že sedadla jsou ventilovaná, v zimě pak samozřejmě lze zapnout vyhřívání.  To platí pro přední sedadla, ta zadní jsou, jak to u kupé bývá, spíše plochou na odkládání drobností, i když, nemáte-li dva metry, dítě či kompaktnějšího cestujícího za sebe posadíte.

Dominantním prvkem palubní desky je uprostřed umístěný velký displej s excelentní grafikou, který na první pohled připomíná tablet. Rychle si na něj zvyknete a prostřednictvím kruhového voliče, který je možné doplnit touchpadem, můžete ovládat nastavení celého vozu od individuálního jízdního režimu až po barvu a intenzitu ambientního osvětlení interiéru.

Nadstavbou je pak služba Mercedes connect me, která umožní prostřednictvím smartphonu být s vozidlem v trvalém kontaktu, sledovat jeho polohu či dálkově ovládat uzamčení a otevření dveří. Pro hudební reprodukci je k dispozici audiosystém Burmester, který si poradí bez problémů i s USB flash disky, SD kartami, iPody či mobilními telefony, a lze ho doplnit o přijímače digitálního rozhlasového a televizního vysílání. Ovládání celého systému je naprosto intuitivní pro běžného uživatele chytrého telefonu. Interiéru snad lze jedině vytknout, že dřevo použité na středovém tunelu působí jako plast.

Testovaný model C 220 d kupé, jak je z názvu patrné, má pod kapotou dieselový agregát. Tím je osvědčená čtyřválcová jednotka o objemu dvou litrů, disponující výkonem 125 kW (170 koní) a nejvyšším točivým momentem 400 Nm, spojená s 9stupňovou automatickou převodovkou 9G-TRONIC.

Pro mnohé řidiče stále těžko vstřebatelná kombinace sportovního vozu a dieselového motoru nás příjemně překvapila. Ano, není to konfigurace na závodní dráhu, ale pro pohodovou svižnou jízdu je ideální. Na dálnici lze lehce dosáhnou rychlosti kolem 200 km/h, přičemž ještě zbývá drobná rezerva, uváděna je maximální rychlost 234 km/h. Dostatečné je pro běžný provoz i zrychlení 7,8 sekund z nuly na sto. Reálná spotřeba se při ostřejší jízdě pohybovala kolem 8 litrů na 100 km, u benzínu s obdobným výkonem by to bylo zcela jistě znatelně přes 10 litrů na 100 km.

Výborně naladěný podvozek je tvrdší, ale oproti klasickým sporťákům necítíte každou díru. I při rychlejší jízdě po klikatých okreskách se můžete spolehnout, že si bezpečně udrží svou stopu. Ke komfortní jízdě přispívá i převodovka 9G-TRONIC s přesným a hladkým řazením.

Pokud si stále nejste jisti spojením elegantního sportovního kupé s dieselovým motorem, vypravte se k nejbližšímu partnerovi Mercedes-Benz a vyzkoušejte, jak dvojice turbodmychadel s proměnnou geometrií lopatek funguje. Prostudovat si můžete také podrobně i rozsáhlou bezpečnostní a příplatkovou výbavu pro ještě vyšší komfort a pohodlí.

...více na www.mercedes-benz.cz

Facebook Twitter G+ E-mail

LG 28.6.2016

Mercedes C 220 d kupé AMG

Další články