Mikina Kanye Westa za 90 dolarů bourá firemní maxima

Když loni v červnu podepisoval věhlasný rapper desetiletý kontrakt s módní značkou GAP, měli nejen jeho fanoušci oprávněné pochybnosti o správnosti kroku svého oblíbence. Svého času slavnému brandu totiž odcházeli zákazníci, představa předpokládaného miliardového obratu, se tehdy jevila jako ze sféry sci-fi. 

Navíc spolupráce nezačala zrovna nejlépe, neboť  pár dnů po podpisu smlouvy ohlásil manžel Kim Kardashian kandidaturu na amerického prezidenta a pohrozil, že odejde od GAP, protože značka nemá dostatečné zastoupení Afroameričanů ve vedení. Akcie GAP Inc. se v reakci na jeho vyjádření propadly o 6 %, což rapper komentoval slovy, že je mu to víceméně jedno, protože nesedí ve vedení firmy. 

Nicméně nakonec se vše v dobré obrátilo, důkazem čehož je prodej nové mikiny Yeezy GAP, kterou značka představila na konci září. Jak praví zpráva ohledně hospodaření ve třetím čtvrtletí tohoto roku, mikina za 90 dolarů nabízená v šesti barvách, byla vyprodána během několika hodin a GAP tak dosáhl historicky nejvyšší jednodenní tržby. A co je důležitější, podle prodejní analýzy se v 70 % jednalo o zákazníky, kteří si koupí bavlněné mikiny pořídili první oděv z produkce značky, přičemž mikina se dnes prodává až za trojnásobek původní ceny.  Naplňuje se tak původní předpoklad analytiků společnosti Wells Fargo, podle kterého by spolupráce West – GAP mohla hned v prvním roce navýšit obrat firmy o miliardu dolarů. 

Přestože detaily desetiletého kontraktu nebyly doposud zveřejněny, po podpisu smlouvy se nechal rapper slyšet ve smyslu, že si polepšil ze 3,3 miliardy dolarů na 5 miliard USD. 

Další články