Lexus LFA: Investiční hit z Japonska přináší řev anděla

Přestože poslední vůz sjel z výrobní linky před deseti lety, již dnes konkuruje sporťák ze země vycházejícího slunce vozům s podstatně delší historií. A podle znalců pak bude v případě auta z limitované edice 500 exemplářů mnohem lépe.

Důkazem je Lexus LFA, který si svého času pořídila dědička hotelového impéria Paris Hilton, vůz se prodal za 448 000 dolarů, což převyšuje cenu nového Ferrari Purosangue. Jak v této souvislosti píše server robbreport.com, mohl si přitom nový majitel mnout ruce nad dobrým obchodem. Přestože totiž vůz pořídil za cenu o 20 % vyšší, než tomu bylo v případě nového auta, koupil výrazně pod aktuální cenou.

Lexus LFA je považován za jeden z nejpovedenějších sporťáků 21. století, jeho duchovním otcem je Akio Toyoda. Generální ředitel Lexus Toyota toužil zoufale po voze, který by konkuroval nejlepším sporťákům z Itálie a Německa a poté, co se mu podařilo svůj návrh prosadit, následoval desetiletý vývoj a tři prototypy.

Kupé pohání uprostřed uložený atmosférický 4,8 litrový DOHC V – 10 motor vycházející z konceptů agregátů závodních vozů Tokyo Racing a byl vyvinutý ve spolupráci s Yamahou. Pohonná jednotka je spojena se šestistupňovou automatizovanou převodovkou Aisin, která přenáší na zadní nápravu sílu 553 koní. Desetiválec umí vytočit 9 000 otáček za minutu během sekundy, z tohoto důvodu musel být Lexus LFA vybaven digitálním otáčkoměrem, analogová verze nestíhala. Zrychlení z 0 na 60 mil 3,6 sekundy, maximální rychlost 206 mph/h (331 km/h). Zvuk pak charakterizoval jeden z inženýrů jako řev anděla.

V letech 2010 – 2012 vyrobil Lexus pouze 500 exemplářů LFA. Vedle 436 „běžných“ modelů mělo 64 vozů paket Nürburgring, přičemž 190 vozů bylo určeno pro americký trh. Každý měsíc opustilo brány továrny pouze 20 víceméně ručně vyrobených vozů, každý s očíslovanou plaketou se jménem šéfa týmu, který řídil výrobu.

 

Další články