SUV Aston Martin DBX 707 bude stát od 232 000 dolarů

Vzhledem k tomu, že historicky nejdražší Aston Martin DBR1 se svého času prodal za 22,5 milionu dolarů, což se v přepočtu rovná cca 483 milionům korun, se jeví cena trumfu automobilky pro letošní rok jako takřka lidová. Konkurence se ovšem musí mít na pozoru.

Nové SUV bondovské značky, jehož výroba bude zahájena v prvním čtvrtletí letošního roku, se totiž chystá otřást dosavadním výsostným postavením Lamborghini Urus a Bentley Bentayga, které se v posledních letech přetahují o titul nejvýkonnějšího a nejluxusnějšího SUV. Jak napovídá název, Aston Martin DBX 707 bude skrývat pod kapotou stylových 707 koní. Jak ovšem potvrdil britský výrobce, číslice nemá opravdu nic společného s agentem 007 Jamesem Bondem. Robustní SUV bude mít o 155 koní více než standardní DBX. Konkurovat nemohou ani Bentley Bentayga W12 Speed (626), Lamborghini Urus (641) a Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid (670).  

Podle vedení automobilky zrychlí DBX z 0 na 60 mph/h (95,56 km/h) za tři sekundy, maximální rychlost je pak 193 mph/h (310,603 km/h), což je o tři míle více, než umí Lamborghini Urus. A protože i v Aston Martin vědí, že silná slova nemají cenu a jen ukázaná platí, předvedou kvality stroje na slavném Nürburgringu.

O avizovanou rekordní rychlost se zaslouží čtyřlitrový V8 motor z produkce AMG. Výrobci se podařilo vydolovat z pohonné jednotky přes sedm stovek koňských sil především s pomocí turbodmychadel s kuličkovými ložisky a novým sportovnějším výfukovým systémem. Vedle toho došlo k upgrade prakticky všech hardwarových komponentů. Běžná devítistupňová převodovka byla vyměněna za převodovku AMG s mokrou spojkou umožňující sportovnější řazení. Elektronický samosvorný zadní diferenciál má kratší převodový poměr, v případě potřeby je pak možno poslat z jinak čtyřkolky až 100 % točivého momentu na zadní nápravu. K tomu třiadvacetipalcová litá kola a karbon - keramické brzdy.

Další články