Nové MINI John Cooper Works Rally

Motoristický sport je stále pro britskou značku MINI výzvou. Po předchozích úspěšných sezonách završených řadou titulů z nejprestižnějších soutěží, jako Dakar Rally či FIA Cross Country Rally World, představila nový vůz pro nadcházející období.

Nové MINI John Cooper Works Rally je novým soutěžním vozem, postaveným na základě rozsáhlého vývojového programu s využitím zkušeností z existujícího MINI ALL4 Racing. Základem je nové MINI Countryman, soutěžní vůz však byl navržen tak, aby vyhověl všem předpisům kladeným na soutěžní vozy, vydaných Mezinárodní federací automobilového sportu FIA.

Vnější plášť  karoserie MINI John Cooper Works Rally je tvořen zejména uhlíkovými kompozity a kevlarem. Pod povrchem se uplatňují především sendvičové materiály s voštinovou strukturou, což přináší zvýšení tuhosti, pevnosti, omezení hmotnosti a současně usnadňuje demontáže při případných opravách. V podlaze vozu je nyní dokonce místo pro tři rezervní kola a dva hydraulické zvedáky.

Pro zajištění předepsané ochrany posádky byl původní rám podvozku MINI John Cooper Works Rally nahrazen novým řešením z ocelových trubek s kruhovým průřezem, používaným ve světě letadel. Rám byl navržen speciálně pro potřeby soutěží cross-country přesně podle standardů CP Autosport. Hlavní rám nese komponenty karoserie a současně také části pohonu, oddělená přední část rámu nese motor. Partner MINI Motorsport, společnost X-raid, se rozhodl vytvořit přední část rámu odnímatelnou, aby bylo možné snadněji měnit motor. Díky tomuto řešení lze pohonnou jednotku vyměnit jen za hodinu.

O pohon se stará vznětový 6 válec BMW Group TwinPower Turbo s objemem 2993 cm3, produkuje výkon 340 k/3250 1/min. a točivý moment přibližně 800 Nm/1850 1/min. Součástí hnací soustavy je spojka AP Racing, kombinovaná se šestistupňovou sekvenční převodovkou SADEV. Uzavíratelné olejem chlazené diferenciály doplňuje mezinápravová aktivní jednotka SADEV, jež je přizpůsobená všem povrchům a podmínkám.

Zdokonalen byl rovněž interiér. Palubní deska z uhlíkových kompozitů je rozdělena na tři sekce. Pro řidiče je nejdůležitější informace o zařazeném převodu a otáčkách motoru. Na centrálním displeji se zobrazují informace o rychlosti, teplotách kapalin a elektronických systémech. Data navigačních systémů jsou situována před spolujezdcem.

Již brzy bude mít nové MINI John Cooper Works Rally příležitost ukázat, jak hodlá navázat na úspěchy svého předchůdce, který vyhrál čtyřikrát za sebou v letech 2012, 2013, 2014 a 2015 Rally Dakar a  tituly mistra světa ze šampionátu FIA Cross Country Rally World Cup.

Další články