Super Bowl 2016: Opět reklamní žně!

První únorová neděle bude tradičně ve znamení finále Národní ligy amerického fotbalu. V pořadí již padesátém finálovém souboji  Super Bowl si to mezi sebou rozdají celky Carolina Panthers a Denver Broncos. Výsledek na sportovním poli je pochopitelně nejistý, ale promotéři září již dnes spokojeností.

Zatímco totiž některá sportovní odvětví řeší finanční problémy, viz odchod Adidasu ze světové atletiky, americký fotbal v USA marketingově vzkvétá. A tak si může televizní stanice CBS, která letos nahradila NBC, diktovat ceny za reklamní spoty. Pro srovnání - loni se platilo za 30 sekund 4,5 miliónu dolarů, letos to bude o 500 000 USD více. K tomu nutno přičíst náklady na vytvoření reklamy (podle statistik je jedná o natolik špičkovou práci kreativců, že v čase reklamy v průběhu Super Bowlu diváci byť  jen na desítky sekund „neemigrují“ na jiné kanály), díky kterým se cena za výrobu jediného spotu může vyšplhat až na 30 miliónů dolarů. V této souvislosti je ovšem nutno říci, že reklama je využívána i prostřednictvím internetových médií.

Přes, na domácí poměry astronomické částky a citelnému navýšení ceny, je i letos Super Bowl reklamně vyprodán, ve hře o přízeň diváků tak budou, kromě hráčů, také Amazon, Honda, Mini či Heinz. Chybět nebude ani česká stopa, neboť  reklama na newyorský start up Death Wish Coffee se natáčela ve vysočanských prostorách bývalé ČKD.

Na místě je pochopitelně otázka, zdali se podobná investice může vůbec vyplatit?  Nepochybně ano! Vždyť  například loni sledovalo finále jen v USA 114,4 miliónu diváků. A když o půli zapěla Kate Perry, přibyly další čtyři milióny.

Českým televizním divákům nabídne přímý přenos placený sportovní kanál Sport 2, začátek je v neděli ve 23:55. Super Bowl party pořádá i většina českých klubů amerického fotbalu a řada restaurací či barů zaměřených na anglicky mluvící návštěvníky.

...vše o Super Bowlu 50 na www.nfl.com

Další články