Privátní letecké společnosti drží jachty nad vodou

Zatímco drtivou většinu odvětví Covid – 19 velmi výrazně poškodil, existují i taková, která z pandemie profitovaly. Do této, nutno říci málo početné kategorie, se řadí i privátní letectví.

Největší podíl má na této skutečnosti klientela kategorie bussines a first class, jejíž nemalá část se v čase pandemie orientovala směrem k soukromým leteckým přepravcům. Společnost PrivateFly tak oznámila na konci června ve srovnání s loňským rokem 85% nárůst poptávky. „Nemalá část zájemců se rekrutuje z řad majitelů, případě provozovatelů jachet, kteří se musí nějakým způsobem a pokud možno co nejrychleji dostat ke svému majetku,“ potvrdil v rozhovoru pro Robb Report generální ředitel společnosti PrivateFly Adam Tidwell. „V květnu byl největší zájem o Split, jednalo se o reakci na skutečnost, že Chorvatsko otevřelo jako první hranice. Očekáváme velkou poptávku směrem k francouzské Riviéře a Kanárským ostrovům.“

Konkurenční letecký privátní dopravce VistaJet dokonce přišel se službou Jet – To - Jacht. „Vzhledem k tomu, co se děje u zavedených leteckých společností, se jedná o pochopitelný zájem, dokonce jsme uzavřeli partnerství s významným stavitelem lodí Heesen Yacht,“ uvedl obchodní ředitel Ian Moore. „Není to jenom o létání, dopravce se postará o klienta od A do Z, vyřídí veškerá povolení,“ reaguje manažerka jachtařské společnosti Sara Gianlola.

Zájmu movité klientely se nelze divit. Pořídí-li si někdo jachtu, hodlá si plavidla zejména během sezóny užít. A většinou ho příliš ho netrápí peníze, navíc cenové rozdíly nejsou až tak drastické. „Klient neřeší odbavení, přecpané letištní salónky a další omezení, která jsou dnes s létáním spojená. Kabina pilota je vybavena samostatným systémem cirkulace vzduchu, posádka je testována na Covid-19. Prakticky jediné, co musí, je posadit se do přistavené limuzíny.“ vysvětluje Emma Cotton, šéfka komunikace společnosti Princes Yachts. 

Další články