Nápoje Paddock dodávají energii americkému fotbalu

Americký fotbal se v podobě pravidelné ligové soutěže hraje u nás od roku 1994. Soupeřit o přízeň fanoušků v zemi dlouhodobě podmaněné hokejem a fotbalem není sice jednoduché, ale díky dlouhodobé systematické práci a spojení se silnými partnery si americký fotbal v Česku získává čím dál větší pozornost, jak ze strany fanoušků, tak z řad médií.

Zvýšený zájem o americký fotbal nepřišel sám od sebe. „Investovali jsme hodně úsilí a peněz k tomu, abychom dostali americký fotbal na sportovní mapu českých fanoušků,” vysvětluje marketingový manažer České asociace amerického fotbalu (ČAAF) Radim Kroulík.

Jak může sport, který tu nemá dlouhou historii, soupeřit o pozornost fanoušků s ostatními? „Americký fotbal je divácky atraktivní. S podporou našich partnerů jsme schopni lidem ukazovat krásy našeho sportu. Je potřeba být neustále na očích a v povědomí sportovních fanoušků,” vysvětluje Kroulík.

Klíčem k úspěchu podle něj je podpora partnerů. „Bez silného partnera, jako je Paddock, by to nešlo. Do propagace a prezentace našeho sportu široké veřejnosti je potřeba hodně investovat. Bez peněz to dělat nelze. Snažíme se dlouhodobě a pravidelně spolupracovat s velkými celostátními médii. Díky tomu pak máme možnost komunikovat fotbal široké veřejnosti. Zároveň musí partneři cítit, že se jim investice vrací.”

Významným mediálním partnerem, který pomáhá americkému fotbalu ke zviditelnění v Česku, je sportovní televizní kanál ČT Sport, kde již 9 let běží magazín Touchdown. Poslední tři ročníky měl magazín 14 dílů ročně se stopáží 10 minut na jeden díl. „S důrazem na aktuálnost, dynamičnost a přehledný výklad pravidel, se pořad stal vhodnou příležitostí k prezentaci fotbalu širší veřejnosti. A to atraktivnější a zábavnější formou,” okomentoval předseda ČAAF Filip Hobza. 

Od roku 2014 ČT sport pravidelně vysílá také přímý přenos finálového zápasu, tzv. Czech Bowl. Od roku 2017 se k finálovému přenosu přidaly ještě další zápasy, které vysílala ČT sport. V roce 2019 tak mohli diváci vidět hned čtyři přenosy z Paddock ligy. Pátým zápasem pak bylo utkání české reprezentace proti Francii. 

Zajištění televizního přenosu však není levnou záležitostí. „Přes nemalé náklady na zajištění přenosů považujeme tuto investici s ohledem na její dosah a potenciál za účelně vynaloženou, koneckonců zájem partnerů je velmi často orientován na televizní prostor,” vysvětlil Filip Hobza.

Přenosy amerického fotbalu jsou na vysoké úrovni. „Snažíme se o co nejvěrnější napodobení standardu přenosů zámořské NFL,” nechal se slyšet komentátor ČT sport Jiří Kalemba. Zápasy jsou pokryty 8 kamerami a nechybí virtuální grafika, statistiky nebo i videorozhodčí. Ten poprvé zasáhl v roce 2017 ještě před implementováním této technologie v kopané.

Zůstaň doma!

Nový ročník Paddock ligy se měl rozběhnout 29. března televizním zápasem mezi Prague Lions a Vysočinou Gladiators. Pandemie koronaviru odsunula soutěž na neurčito. „Stále platí, že chceme letošní ročník Paddock ligy odehrát,” hlásí optimisticky předseda ČAAF Filip Hobza.

V současné době, kdy je v platnosti omezení vycházení, se ČAAF a Paddock rozhodli podpořit nařízení Vlády výzvou. Ta zní jasně: „Zůstaň doma!” . Fanoušci amerického fotbalu sdílejí na Facebooku ČAAF své fotky. Na nich ukazují, jak tráví nucený čas doma ve společnosti amerického fotbalu. Paddock je za to odmění plechovkami svých energy drinků zdarma.

„Musíme se adaptovat na situaci, kterou nijak neovlivníme. Kromě výzvy připravujeme další projekty, které bude možné spustit i během současných nařízení," uzavřel Kroulík.

...více o americkém fotbalu v Česku na www.caaf.cz

Facebook Twitter G+ E-mail

LG 25.3.2020

ČT sport americký fotbal Paddock

Další články