Luxusním značkám se daří, nejrychleji roste Gucci

Poradenská společnost Interbrand se každoročně zabývá stavem stovky nejvýše postavených značek. Jako potěšitelná se proto jeví skutečnost, že se luxusní módní brandy v konkurenci firem z oblasti technologií, automobilového průmyslu a finančního sektoru rozhodně neztratily.

Mezi stovkou aktuálně nejbohatších společností jich hned devět pochází ze sektoru luxusní módy a doplňků, přičemž jejich souhrnná hodnota se odhaduje na 105,8 miliardy dolarů. Celkově se pak těšily z růstu o 42%. Nejhodnotnější módní značkou světa zůstává Louis Vuitton, pozici nejrychleji rostoucího brandu ovšem uzmula Gucci. Zatímco LV totiž rostl v loňském roce o 23%, Gucci si polepšila o 30%. Obě značky spojuje úspěšná sázka na mládí, LV angažoval na post šéfa designu pánské sekce Virgila Abloha, ředitel Gucci Marco Bizzarri a kreativní ředitel Alessandro Michele pak vsadili na tým mladých poradců.

Podle zprávy společnosti Interbrand, se producenti luxusní módy a doplňků těší ze značného ekonomického růstu především díky schopnosti reagovat na současné trendy. Největším módním značkám se dle zprávy „podařilo dostat do ulic a přitom si zachovat autenticitu a patřičnou úroveň exkluzivity, díky čemuž je jejich produkce stále více žádoucí.“  

Nejhodnotnější značky z oblasti luxusní módy

  1. Louis Vuiton (28,6 miliardy USD)
  2. Chanel (20 miliard USD)
  3. Hermes (16,4 miliardy USD)
  4. Gucci (12,9 miliardy USD)
  5. Cartier (7,7 miliardy USD)
  6. Tiffany (5,6 miliardy USD)
  7. Dior (5,2 miliardy USD)
  8. Burberry (5 miliard USD)
  9. Prada (4,8 miliardy USD)

Další články