259 miliard euro za luxusní zboží

Krize luxusních značek na základě obav z následků brexitu a slabší poptávky v Číně, je, jak se zdá, minulostí. Konzultační společnost Bain & Company na základě aktuálních čísel zpřesnila odhady na tento rok a uvedla, že za luxusní zboží utratí letos zákazníci 259 miliard euro.

Z radostné přítomnosti profitují v první řadě producenti luxusního zboží ze země galského kohouta. Největší hráč na trhu, francouzská společnost Möet Hennessy Louis Vuitton (LVHM) totiž zaznamenala v první polovině letošního roku čistý zisk v hodnotě 2,3 miliardy euro, což se rovná nárůstu o 25%. Ještě lépe si vedl domácí i globální konkurent Kering, kterému narostl zisk o neskutečných 77,6% na 825 milionů euro.

Naopak věhlasné italské značky, jejichž management dle odborníků podcenil investice do internetové reklamy či e-shopů, zažívají krušné časy. Největší propad zaznamenaly v kategoriích obuvi a koženého zboží. Například společnosti Prada klesly zisky o 18%, další výrobce luxusní obuvi Salvatore Ferreagamo zaznamenal 15% pokles. Na mnohem lepší časy pak může vzpomínat i módní skupina Georgio Armani, které klesl zisk v loňském roce o 12,4%. Přitom již v lednu prohlásil zakladatel značky Georgio Armani, že letos nejspíše nebude o nic lépe. A tak vlastně jedinou rostoucí značkou luxusního zboží s označením „Made in Italia“ je Gucci, jejíž zisk se zvýšil v polovině roku o 70%. V této souvislosti je ovšem nutno říci, že se jedná o značku, která je součástí francouzského gigantu Kering.

Další články