Každé dobré auto má kupce

Existuje všeobecně zažitý názor, podle kterého patří koupě vozu mezi investice z kategorie prodělečných. I v tomto případě ovšem existují výjimky potvrzující pravidlo.

Do této kategorie patří v poslední době v čím dál, tím větší míře dovoz automobilů z kategorie Young timer a Old timer, které lze ovšem v dobrém základu pro renovaci, nebo dokonce v původním stavu pořídit takřka výhradně v USA. „Nic proti takovému Německu, ale když nakupuji auto v Americe, vím, že např. stav tachometru prostě sedí, neboť  tamní legislativa již několik desetiletí neumožňuje tyto "úpravy" tachometrů na rozdíl od Evropy,“ říká na základě dlouholetých zkušeností Josef Vejvoda majitel specializovaného AUTO JV servisu v Hloubětíně. Kromě dovozu, renovací, servisu a garážování veteránů poskytuje jeho firma rovněž servis značek Chrysler, Dodge a Jeep. „Vozím evropská auta vyráběná pro americký trh, stejně tak jako vozy vyrobené v USA. Vzhledem k padesátému výročí od vzniku modelu se v posledním roce těšil největšímu zájmu dnes již kultovní Ford Mustang, zájem je ale také o značky jako Mercedes, Porsche.“

Co se obchodní strategie týče, dováží Josef Vejvoda v první řadě vozy, které ho něčím osloví. Činí tak i přes skutečnost, že čas od času se jeho vkus a preference dostávají do rozporu s kupní silou. „V takovém případě se na svá auta dívám, občas je projedu, sleduji růst cen a podle toho je upravuji. Časem si ale každé dobré auto najde kupce,“ říká s úsměvem. „Před časem jsem přivezl Ferrari 330 GTC. O proti ceně před čtyřmi lety, má dnes takové auto podle Cavallino Magazines trojnásobnou hodnotu.“

Kromě toho Josef Vejvoda dováží z USA auta na objednávku. „Řada lidí to vnímá tak, že v dnešní době se může jednat o radost spojenou s investicí. I na autech, která byla vyráběna ve větších sériích, dejme tomu pětadvacet let starých, může cena v době boomu vzrůst o 50 000 – 100 000 Kč ročně, což představuje při nikterak astronomické investici velmi slušné zúročení,“ říká. Jak pak dodává, "prodejem vozu mnohdy služby nekončí. Vzhledem k tomu, že se převážně jedná o třetí vůz do
rodiny, na který už doma nemusí být místo, nabízíme za víceméně symbolický paušál full servis v podobě stálého garážování. Pokud se chce majitel oldtimeru projet, stačí poslat sms, do druhého dne je auto kompletně připravené, umyté, vyčištěné včetně nabité baterie a kontroly všech náplní.“

Facebook Twitter G+ E-mail

LG 27.8.2015

Mercedes Ford Mustang Porsche USA

Další články