Čeští jezdci se na Dakaru neztratili

Rallye Dakar 2015, nejsledovanější dálková soutěž planety, je pár desítek hodin minulostí. Postřehy Martina Koloce, který se představil v roli experta, proto nejsou rozhodně od věci.

Podle dvojnásobného mistra Evropy v závodech tahačů se jednalo v případě v Česku nejvíce sledované soutěže kamiónů o povedený thriller s očekávaným závěrem v podobě trojnásobného triumfu ruských jezdců na ruských strojích Kamaz. „Mardějev, Nikolajev a Karginov mají neskutečné podmínky, v Rusku se Dakar těší mimořádné popularitě. Tomu odpovídají i výsledky,“ zhodnotil Koloc, když zároveň odhalil strategii ruského týmu. Tato je postavena na mimořádných materiálních a lidských zdrojích. „Jeden z jezdců jede vpředu na hraně rizika a snaží se strhnout ke stejnému způsobu jízdy konkurenci. Jeho dva kolegové jedou zatím v relativním klidu kolem šestého, sedmého místa. Pokud vedoucí jezdec udělá chybu, což se stává, na jeho místo se záhy propracuje druhý nejrychlejší, který jede znovu podlahu, zatímco předchozí lídr se v klidu zařadí někam na konec první desítky a čeká, až přijde jeho čas,“ popisuje Koloc dakarské dění. „Do poloviny Dakaru jely všechny speciály Kamaz na pozicích, ze kterých bylo možno zaútočit na vítězství. V den pauzy určilo vedení týmu nejrychlejšího jezdce, vlastně tak rozhodlo o pořadí. Tato taktika je postavena na třech vyrovnaných profesionálech a neomezeném přísunu techniky, což si mohou dnes dovolit jen Rusové.“

Je potěšitelné, že se na Dakaru neztratili ani čeští jezdci, do elitní desítky pronikli celkově čtvrtý Aleš Loprais (MAN) a sedmý Martin Kolomý (Tatra 815 Buggyra). Loprais si tak ve srovnání s loňskem  polepšil, Kolomý loni nedokončil a stal se tak jakýmsi Skokanem roku. „Aleš zhodnotil své zkušenosti a zázemí MAN,“ konstatoval Koloc. „Kolomý pak ukázal, že dostat se do nejužší špičky je možné i se soukromým týmem. Byl omezen v tom, že jeho tým disponoval jediným autem, na druhou stranu, zatímco ostatní speciály jsou podle mého názoru na hraně vývoje, Tatra Buggyra má největší vývojový potenciál, což by se mělo v budoucnu projevit.

Výsledky soutěže kamiónů: 1. Mardějev, 2. Nikolajev, 3. Karginov (všichni Rusko/Kamaz), 4. Loprais (Česko/MAN)… 7. Kolomý (Česko/Tatra-Buggyra)… 14. Vrátný (Česko/Tatra)...

...kompletní přehled výsledků na www.dakar.com

Facebook Twitter G+ E-mail

LG 20.1.2015

Rallye Dakar Martin Koloc Buggyra Tatra

Další články