Nový Porsche Cayenen Turbo: SUV s duší sporťáku

Na  67. mezinárodním automobilovém veletrhu ve Frankfurtu měl svou světovou premiéru nový Porsche Cayenne Turbo. Vrcholný model třetí generace se svými jízdními vlastnostmi podpořenými čtyřlitrovým motorem V8 biturbo o výkonu 440 kW (550 k) opět zužuje hranici mezi SUV a sportovními vozy.

Nový Porsche Cayenne Turbo podle prohlášení výrobce oproti předchozímu modelu má ještě vylepšenou jízdní dynamiku, a to díky kombinaci inovativních technologií, jako aktivní aerodynamika včetně střešního spoileru, řízené tříkomorové vzduchové zavěšení, smíšené pneumatiky a nové vysoce výkonné brzdy.

Srdcem Cayenne Turbo je nový čtyřlitrový motor V8 s dvojitým turbodmychadlem. S výkonem 404 kW (550 koní) překračuje motor svého předchůdce o 22 kW (30 koní), zatímco maximální točivý moment 770 Nm představuje nárůst o 20 Nm. Nový osmistupňový automat Tiptronic S přenáší výkon motoru na aktivní pohon všech kol Porsche Traction Management (PTM). Nový Cayenne Turbo tak zrychlí z 0 km/h na 100 km/h za 4,1 sekundy (3,9 sekundy s balíčkem Sport Chrono) a dosáhne maximální rychlosti 286 km/h.

Nový a oproti svému předchůdci lehčí podvozek spojuje to nejlepší ze tří světů: přesnost sportovního auta, komfort sedanu a přizpůsobivost terénního vozidla. Nově je využita kombinace tříkomorového pneumatického pérování s aktivním systémem PASM pro tlumení nárazů. Tři vzduchové komory pro pružinové vzpěry jsou používány adaptivním uspořádáním pneumatického pérování. Nastavit lze šest úrovní světlé výšky. Koncept nových smíšených pneumatik se standardními rozměry 285/40 vpředu a 315/35 vzadu pochází z konstrukce sportovních vozidel a vytváří ještě lepší podélný a příčný přenos síly. Ke sportovní jízdě navíc přispívá volitelný doplněk na zadní nápravě v podobě elektrického stabilizátoru Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), který je připojen k elektrickému systému 48 V a Porsche Torque Vectoring Plus (PTV +).

Nový Cayenne Turbo je první SUV, který má adaptivní střešní spoiler jako součást aktivní aerodynamiky. V závislosti na poloze optimalizuje účinnost, zvyšuje přítlačnou sílu na zadní nápravě a v poloze vzduchové brzdy zkracuje brzdnou dráhu z vyšších rychlostí. Při plném brzdění se vůz zastaví až o dva metry dřív. Aerodynamický systém proto doplňuje efekt nového vysoce výkonného brzdového systému Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Vrstva karbidu wolframu nanesená na ocelové kotouče zvyšuje brzdný výkon a odolnost proti opotřebení a současně snižuje množství brzdového prachu, což znamená menší nečistoty na ráfcích. 

Nový model Cayenne Turbo je nyní k dispozici na objednávku a uvedení na trh v Evropě je naplánováno na konec roku 2017. Cena je stanovena na 138 800,- euro.

Facebook Twitter G+ E-mail

LG 26.9.2017

Porsche

Další články